Konflikthåndtering i virksomheder

Hos Center For Konfliktforebyggelse ved vi, at effektiv konflikthåndtering er afgørende for virksomheders arbejdsmiljø, produktivitetsniveau og den samlede tilfredshed blandt medarbejderne. Konflikter er uundgåelige i virksomheder og opstår af forskellige årsager. Håndteres konflikterne uhensigtsmæssigt, opstår den onde spiral i virksomheden.
Hos Center For Konfliktforebyggelse er vi specialister i at håndtere og løse konflikter i virksomheder med de rette værktøjer, så når konflikten opstår næste gang, har I de rette redskaber, metoder og den rette viden til selv at håndtere konflikterne internt.

Skræddersyede kurser og ekspertise

Hos Center For Konfliktforebyggelse er vi specialister indenfor forskellige områder af konflikthåndtering. Vores team består af erfarne fagfolk, der alle er eksperter inden for deres område af konflikthåndtering. Udover vores praktiske erfaring, tilbyder vi også skræddersyede kurser, der er designet til at styrke virksomheder i at håndtere konflikter konstruktivt. Vi forstår, at ingen konfliktsituation er ens, hvorfor vi tilpasser vores kurser, træning og redskaber for at imødekomme virksomhedens konkrete problemstilling.

Vores kurser

Er konflikten eskaleret?

Du er altid velkommen til at ringe til os og få vores umiddelbare vurdering – det er helt uforpligtende og ganske gratis.

Tag fat i Jon Valdemar nu på

Telefon: 7023 1921
Mail: jon@forebygkonflikt.dk

Konsulent Jon Valdemar

Vi har stor erfaring med konflikthåndtering i virksomheder

CFK’s tilgang til konflikthåndtering i virksomheder

Tilgangen til konflikter i virksomheder er afgørende for, hvordan den endelige løsning på konflikten er. Hos Center For Konfliktforebyggelse har vi i mere end 15 år hjulpet virksomheder med håndteringen af deres konflikter, hvorfor vi også har stor erfaring med mange forskellige konflikter – store som små. Konflikter er uundgåelige i enhver virksomhed, men vores tilgang til håndteringen ligger i at være proaktiv som virksomhed, hvilket betyder, at jeres virksomhed gennem vores kurser og træning vil få en masse forskellige værktøjer, så indvirkningen af fremtidige konflikter mindskes. Værktøjerne kan omfatte træning i konflikthåndtering for medarbejdere og ledere, etablering af mere åben kommunikation eller opbygning af en virksomhedskultur, der fremmer respekt, åbenhed og samarbejde.

Vores team består af dygtige fagfolk, som har hver deres ekspertiseområder. Når vi har skabt en forståelse for jeres situation, tilknytter vi her en konsulent til håndtering af den givne konflikt. Formålet med dette er, at I får den bedst kvalificerede ekspert med de rette kompetencer til at håndtere jeres konkrete udfordringer. Ved at vælge os som konsulent, kan i være trygge ved, at i får en effektiv konflikthåndtering i virksomheden. Vi arbejder målrettet mod at skræddersy løsninger, der imødekommer jeres behov – og som sikre at konflikterne bliver håndteret på den mest kompetente og professionelle måde.

Se vores konsulenter

Vores virksomhedskunder siger

- Vi står klar til at støtte din virksomhed med at håndtere konflikterne og etablere et arbejdsmiljø, der fremmer trivsel og succes!

”Vi var ude for en situation, hvor forhandlingerne vedrørende en faktura ift. en kunde var gået i hårdknude. I stedet for at ty til dyr advokatbistand tilknyttede vi CFK som ekstern mægler og konsulent for at løse situationen. Vi var overraskede over at se, hvordan man kunne løse situationen gennem kommunikation og en stærk konfliktteoretisk tilgang. En nærmest umulig situation blev gennem få møder ændret til en løsning, hvor både vi og kunden endte med en fornemmelse af, at begge parter havde lavet en rigtig god handel i stedet for dårlige miner og et retsligt efterspil.”

Tony Evald Klausen
Direktør, Salgspiloterne

”Jeg blev forfremmet til chef for en afdeling med 55 medarbejdere. Det blev løbende klart, at især én af de meget erfarne medarbejdere havde følt sig forbigået og igennem længere tid havde udtalt sig negativt om min forfremmelse samt draget objektiviteten og fornuften i forfremmelsen i tvivl, bl.a. når medarbejderne mødtes til sociale sammenkomster. Den pågældende medarbejder var en ret stærk uformel leder, som de fleste ikke ønskede at komme på tværs af. Enkelte medarbejdere, der i praksis støttede mit lederskab, blev frosset ude, og én følte sig decideret mobbet…”

Anonym
Chef i afdeling med 55 medarbejdere i større offentlig organisation med +600 medarbejdere

Tag kontakt til os

Hvis du vil høre mere om hvordan vi kan hjælpe dig og din virksomhed, eller hvis du står og skal brugehjælpen med det samme, så kontakt Jon, vores chefkonsulent inden for konfliktforebyggelse og konfliktløsning. Vores dygtige team står klar til at tage hånd om jeres virksomhed!

Tag kontakt via mail: jon@forebygkonflikt.dk

Tag kontakt via tlf: 70231921

Konsulent Jon Valdemar