Alle konflikter kan løses

Konfliktmægling

Det effektive redskab

Konfliktmægling gennem konstruktiv forhandling

Konfliktmægling er en effektiv metode til at hjælpe parterne i en konflikt med at finde en fælles løsning. Hos Center for Konfliktforebyggelse faciliterer vi processen og skaber et trygt rum for dialog – for vores erfaring viser, at I selv rummer løsningen på jeres konflikt. Uanset om der er tale om en mindre uoverensstemmelse eller en mere kompleks konflikt, kan konfliktmægling være en værdifuld vej til forståelse og forsoning.

Gennem mægling opnår parterne ejerskab, ansvar og handlekraft, samtidig med at de får en dybere forståelse af konfliktens kerne og de forskellige perspektiver, der er på spil. Mæglingen sker altid på frivillig basis mellem to eller flere parter og ledes af en upartisk, professionel konfliktmægler for at sikre en tryg og tillidsfuld proces.

Hos Center for Konfliktforebyggelse har vi mange års erfaring med konfliktmægling og hjælper jer med at opnå den bedst mulige løsning gennem konstruktiv forhandling. Vores mæglere er neutrale og arbejder udelukkende for at finde en løsning, der gavner alle parter. Hver mægling forberedes grundigt, så ledelse og organisation efterfølgende kan understøtte de aftaler, der indgås.

Lad os finde den rette løsning sammen

Flere af vores kurser kan være relevante for netop jeres situation. Når det gælder konfliktmægling, er det dog vigtigt at finde den helt rigtige tilgang. Derfor anbefaler vi, at I kontakter os direkte for en uforpligtende samtale. Sammen kan vi dykke ned i jeres specifikke situation og skræddersy det optimale forløb, der passer præcist til jeres behov.

"Der havde over en længere periode bygget sig nogle konflikter op mellem kolleger i forsk. teams. Det blev særligt tydeligt i forbindelse med deres ugentlige møder i det store team. Som leder havde jeg prøvet løbende, at løse de problemer og konflikter der opstod, men oplevede pludseligt at konflikten mellem særligt to medarbejdere eskalerede så den ene blev kortvarigt sygemeldt Stemningen i det store team var meget påvirket og der var også stor nervøsitet i forhold til hvordan det skulle gå når den sygemeldte vendte tilbage. På den baggrund valgte jeg, at kontakte Center for konfliktforebyggelse med henblik på, at få sat en proces igang om konfliktmægling. Nogle medarbejdere var ret skeptiske og nogle var bekymrede men alle kunne godt se at noget nyt skulle til."
Anonym
Leder i en Kommunalt Jobcenter i mellemstor Dansk kommune

Bliv kontaktet angående rådgivning og råd

Vi hjælper i hele Danmark samt indenfor den Europæiske Union & Nordamerika.