Alle konflikter kan løses

Konflikthåndtering

Undgå at mødet ender i konflikt

Konflikthåndtering i frontlinjen

Som fagperson i frontlinjen er det ofte dig og dine kolleger, der definerer regler og behovsindfrielse. Men ofte ender I med at skulle forhandle med borgere om hvis regler eller hvilke behov, der skal tages mest hensyn til. Det stiller særlige krav til din kommunikation – både den verbale og nonverbale – for at undgå, at mødet ender i konflikt.

Autoritet og konfliktforståelse

Når du møder en borger, er magtrelationen ofte asynkron, fordi du repræsenterer kommunen eller organisationen. Men i dag, opnår du ikke nødvendigvis autoritet ud fra din stilling – flere og flere mennesker oplever, at de er berettigede til at definere deres egne regler som enkeltindivider. Derfor kan autoritet, roller og fagidentiteter ikke tages for givet, men skal forhandles i situationen.

Redskaber til konflikthåndtering

Konflikthåndtering handler ikke kun om redskaber og teknikker, men også om at forstå de situationer, sociale relationer og kontekster, du er i. Ved at styrke din faglighed i konflikthåndtering får du:

"Vi skræddersyer til jeres virkelighed"

Bliv kontaktet angående rådgivning og råd

Vi hjælper i hele Danmark samt indenfor den Europæiske Union & Nordamerika.